A cheerful heart is good medicine, but a crushed spirit dries up the bones.
喜樂的心乃是良藥;憂傷的靈使骨枯乾。
(箴言17:22)

夕陽無限好,日日有黃昏

夕陽無限好,日日有黃昏
「向晚意不適, 驅車登古原;夕陽無限好,只是近黃昏。」李商隱的這首詩千百年來不知引起多少人的共鳴,卻又不知撩起多少人的自憐自嘆。詩的意境好,只是太消極了。其實天天有夕陽,日日有黃昏!不是嗎?

Monday, May 10, 2010

感恩圖報


有人問,為甚麼我會幫助一個不屬於自己的新教會?

答案非常簡單:感恩圖報!

我首先要向天父上帝感恩,因為祂在我需要的時候,供應我;成功時,保守我;傷心時,安慰我;跌倒時,扶持我;迷失時,帶領我。所以,我要用行動回應耶穌基督在昇天前所頒佈的大使命:使人信主,並作主的門徒。

天國是沒有門户疆界的。遇上一些福音機構、事工,甚至教會需要援手,只要能夠做得到的,我都一定全力以赴,這本來就是我的一貫作風。

再者,飲水思源,我們現在所屬的這間教會本來就是從溫哥華聖公會牧愛堂分支出來的。現在這間教會的主教兼主任牧師就是牧愛堂當年從香港聘請過來的助理牧師。

十四年前,當溫哥華聖公會牧愛堂在列治文植堂的時候,第一批出來協助新堂的原牧愛堂教友就有六十人,教區也分期撥出了三十萬加元的經費。我自己也是從溫哥華牧愛堂轉過來的。沒有溫哥華聖公會牧愛堂,就沒有我們現在所屬的這間教會,主教亦可能另有其人。

今天,我們的姐妹堂,新的列治文聖公會牧愛堂要為主工作,沒有教區的金錢資助,人力支援也很有限。看見這樣的境況,受到聖靈的感動,我沒有袖手旁觀。

上帝要施行祂的計劃,壓根兒就不需要我們卑微的力量。我們能夠參與,是上帝給我們的機會,是一份殊榮。

我能夠錯過嗎?
.
所以你們要去,使萬民作我的門徒,奉父子聖靈的名,給他們施洗。凡我所吩咐你們的,都教訓他們遵守,我就常與你們同在,直到世界的末了。《馬太福音》28:19-20
.

8 comments:

Anonymous said...

Thanks for telling us the history and the truth, and we do believe that there should not be any territory or boundary in God’s kingdom. As a true believer, we should only follow God, instead of people. You have our full spiritual support. Add oil, Mr. Leung.......praise our Lord.

Anonymous said...

Are you the only one helping the new sister church?

Anonymous said...

Yes, Mr. Leung you are right that there is no boundary in making His kindom grow. Helping one another is a very good thing and that this shows the love from good christianity. May I wish your new church grow in His care and love of all churches in Richmond and Vancouver.

Robin Leung 梁萬威 said...

Dear Anonymous(s), thank you for your kind words and support. There are many helpers and angels sent from God to work on this new church, I am the least help they need. I thank God to give me this opportunity to once again witness a miracle happens in front of our eyes. Please keep this new church in your prayer.

是上帝的計劃,祂總會成全。喜見列治文聖公會牧愛堂的眾弟兄姐妹默默耕耘,努力為主。他們依然有多方需要,但是深信主會供給。感謝主!

毛毛蟲 said...

毛毛蟲為網主哥哥拍手!

BBQ said...

謝謝俠道Robin之言,聖經教導我們善行作在最小的弟兄身上,就如作在基督的身上,是父神所喜悅的。現今俠道感恩圖報,見義勇為,實在是天父好僕人好兒女的行為。

在下欽佩之餘更衷心献上祝福,願主眷顧這群樂意默默付出心力和時間的實踐者,保守他們,賜力量他們,使別看見他們的好行為,將榮耀歸予我們在天上之父,啊們。

Anonymous said...

"For ye see your calling, brethren, how that not many wise men after the flesh, not many mighty, not many noble, are called: But God hath chosen the foolish things of the world to confound the wise; and God hath chosen the weak things of the world to confound the things which are mighty; And base things of the world, and things which are despised, hath God chosen, yea, and things which are not, to bring to nought things that are: That no flesh should glory in his presence." (1 Corinthians 1:26-29)

When His children of Israel were slaves in Egypt, God didn’t send an army to liberate them, He sent a single man. But a single man of God was shown to be greater than the most powerful kingdom on Earth.

So, my friends of Good Shepherd Richmond, be strong! The Force is with you.

KJ

Robin Leung 梁萬威 said...

多謝毛毛蟲、BBQ 和 KJ 的留言和鼓勵。BBQ 太誇獎了,我只不過是微不足道的一個小幫手,也算不上甚麼見義勇為。KJ 的贈言我會轉告列治文聖公會牧愛堂的弟兄姐妹。

再次多謝留言的各位!

附:KJ 所贈哥林多前書的一段教訓...

"弟兄們哪、可見你們蒙召的、 按著肉體有智慧的不多、有能力的不多、有尊貴的也不多.神卻揀選了世上愚拙的、叫有智慧的羞愧.又揀選了世上軟弱的、叫那強壯的羞愧.神也揀選了世上卑賤的、被人厭惡的、以及那無有的、為要廢掉那有的.使一切有血氣的、在神面前一個也不能自誇。" (1:26-29)