A cheerful heart is good medicine, but a crushed spirit dries up the bones.
喜樂的心乃是良藥;憂傷的靈使骨枯乾。
(箴言17:22)

夕陽無限好,日日有黃昏

夕陽無限好,日日有黃昏
「向晚意不適, 驅車登古原;夕陽無限好,只是近黃昏。」李商隱的這首詩千百年來不知引起多少人的共鳴,卻又不知撩起多少人的自憐自嘆。詩的意境好,只是太消極了。其實天天有夕陽,日日有黃昏!不是嗎?

Monday, November 21, 2011

大丈夫與大男人


朋友見我昨天提到「大丈夫」,問我「大丈夫」是否等同「大男人」?

我想「大丈夫」可以是「大男人」,「大男人」同樣可以是「大丈夫」。

不過,「大丈夫」指的應該是一個男人的情操表現,而「大男人」則是用來標籤一個男人的待人處事作風。

大丈夫有抱負、有使命感。

成大事不拘小節...

頂天立地,卻又能屈能伸。

那麼大男人又當如何?

在我的字典裡,大男人應該是一個有責任心、有決斷力…

有魅力,夠 Man 的男人。

朋友又問:「咁嗰的霸道既男人、粗魯既男人、打女人既男人算係乜呀?」

我回答說:「您話呢?」

7 comments:

女人 said...

臭男人!

另一個女人 said...

我都同意呢位姐妹既講法。我可以容忍男人講粗口甚至咸濕笑話,但係打女人既男人就唔能夠接受。呢D唔止係臭男人,簡直唔係男人!

小倩 said...

老老實實,我唔介意大男人,不過做得大男人就要有番大男人既質素,即係你話嗰的有責任心、有決斷力、有魅力...又夠 Man 就最好啦!做吓小女人有乜問題啫。

Anonymous said...

小倩:

Your words are full of wisdom and understanding.

May God bless you and the Man you love.

3rd Womman

Anonymous said...

打女人既男人 is definitely not a good man. You girls might be talking about individual incidents. It is not fair to condemn Man in general.

Anoymous

Anonymous said...

Ladies:

It sounds that you are bitterly against man.

There are only a few perfect Man in this world. I have not yet found one.

We have missed an important quali of a Man, namely, he must be very rich.

A lonely woman

香奈兒 said...

非常同意小倩, 女人和另一個女人既講法...
(除左容忍男人講粗口甚至咸濕笑話)
可愛既男人唔會係女人面前講粗口,
就算咸濕笑話都係含蓄的好.

其實男人、女人都係人,
(唔一定係男人打女人,專橫女人多的是!)
與人相處貴乎互相尊重!