A cheerful heart is good medicine, but a crushed spirit dries up the bones.
喜樂的心乃是良藥;憂傷的靈使骨枯乾。
(箴言17:22)

夕陽無限好,日日有黃昏

夕陽無限好,日日有黃昏
「向晚意不適, 驅車登古原;夕陽無限好,只是近黃昏。」李商隱的這首詩千百年來不知引起多少人的共鳴,卻又不知撩起多少人的自憐自嘆。詩的意境好,只是太消極了。其實天天有夕陽,日日有黃昏!不是嗎?

Monday, May 2, 2016

您鼓舞了我


昨天收到 Irene WhatsApp

「大佬,我們教堂明天 6 週年堂慶,希望您可以出席參加。Wendy 和我會在台上獻詩,期待著您的出現。」

Irene 是我好早就認識的姐妹,一個虔誠的基督徒,一個勇敢面對「肌萎縮性脊髓側索硬化症」(Amyotrophic lateral sclerosis)的鬪士。

今天,我準時出席。

詩班獻唱的第一首歌是 "You Raise Me Up"(您鼓舞了我):

You raise me up, so I can stand on mountains. I am strong when I am on your shoulders..."(您鼓舞了我,使我立於群山之巔;倚在你的肩膊,我變得強壯無比...)

美妙的歌聲!

無言的感動。

相關博文:《好消息》4/20/2010

6 comments:

林詩 said...

[强][强][强]

云淡风轻 said...

[愉快]您鼓舞了我[强]勇敢面對,積極樂觀!值得贊👍,更有一眾兄弟姊妹的幫扶👍[胜利][强]加油[玫瑰]

劉泓基 said...

爱是最好的药。[微笑]

Robin Leung 梁萬威 said...

這裡的一首《您鼓舞了我》有中英文字幕,大家可以欣賞:http://v.youku.com/v_show/id_XNzM2MzA4MjQ4.html?x

Dominic Ng said...

These ladies, can surely sing. I thoroughly enjoy their singing of the all time favourite, including You raise me high. What a group doing their best to promote their mission under trying conditions and limited recources. My salute to them and thanks for the wonderful anni. lunch. Blessings to all of you.

Irene Place said...

What a wonderful comment by Dominic.
It's surely a great encouragement. Thank you!
Irene